Met al je zintuigen, vol verwondering, de wereld rond je bekijken.  Daar gaan we elke dag weer voor.

Door de realiteit in de klas te brengen of met de kinderen naar de realiteit te gaan, sluiten we heel dicht aan bij de leefwereld van de kinderen en breiden we die verder uit.  De totale ontwikkeling van elk kind staat centraal.

Al doende leren.  Al je zintuigen inzetten om te onderzoeken en ontdekken en zo eigen leerervaringen op te doen.

 

Instructiemomenten worden kort gehouden waarna kinderen zelf aan de slag gaan, alleen, per twee of in groep. Verschillende werkvormen wisselen elkaar af, afhankelijk van de activiteit. Kinderen leren zoveel mogelijk uit eigen onderzoek.  Lessen worden afgestemd op de realiteit en de wereld waarin onze kinderen leven.  De buitenwereld is nooit veraf.  De leerkracht modelleert en geeft daarna leerlingen de kans om zelf op ontdekking te gaan onder begeleiding van de juf of meester in samenwerking met het zorgteam.    Zo krijgt elk kind maximale kansen.

Jezelf kunnen en mogen zijn is nodig om gelukkig te zijn en om tot leren te komen.

Door eigen talenten te ontdekken staat een kind sterker in de wereld.  Elk kind krijgt de kans om zijn talent te tonen. 

Op ontdekking gaan naar je diepste gevoelens en die leren verwoorden maakt hier ook deel van uit.  Jezelf aanvaarden en trots zijn op jezelf in alle omstandigheden is een belangrijk leerproces waar op school intensief wordt aan gewerkt.  

Elk kind is een ster en mag schitteren op zijn eigen manier.